Jak zwiększyć ilość odwiedzin na stronie internetowej lub blogu?

Jak zwiększyć ilość odwiedzin na stronie internetowej lub blogu?

Przede wszystkim samo posiadanie strony internetowej lub bloga nie przyniesie nam zysków, jeśli mamy mało odwiedzających. Z jakim największym wyzwaniem na starcie musimy się zmierzyć? Z odpowiedzią na pytanie: Jak na stronie internetowej lub blogu zwiększyć ilość odwiedzin?

Google na pytanie: „Jak zwiększyć ilość odwiedzin na stronie internetowej?” opowiada dla przykładu wynikiem: „Jak w 3 min zwiększyć ilość wizyt na stronie www”. Jednak zwiększenie ruchu na stronie lub blogu nie jest wcale takie łatwe. Ponadto nie jest to proces taki szybki jakby się wbrew pozorom mogło wydawać.

Działania wewnętrzne pomagające zwiększyć ilość odwiedzin na stronie internetowej lub blogu:

1.Upór, motywacja, wytrwałość i ciężka praca (content marketing).

Na rzeszę odwiedzających trzeba zapracować, a uzyskanie zadowalającego wyniku może potrwać kilka tygodni lub nawet miesięcy. Twoja strona lub blog musi być dla Ciebie jak dziecko, o które dbasz i ciągle pielęgnujesz. Dlatego radzę systematycznie umieszczać nowe treści i uzbroić się w ogromną cierpliwość.

2. Jakość treści na stronie lub blogu (content marketing).

Twoja strona ma interesować, inspirować i pomagać odwiedzającym. Dlatego ilość wyświetleń i odwiedzin nie zależy od ilości publikowanych treści, lecz od ich jakości. Poświęć na tworzenie treści więcej czasu, dopracuj, poszukaj słów kluczowych itp. Treść powinna zmuszać odwiedzających do powrotu. Przede wszystkim poprzez styl pisania, ciekawe opinie, nieszablonowe podejście do tematu. Ponadto przez wartościowe informacje, które dadzą odwiedzającym to, czego oczekiwali wchodząc na naszą stronę lub bloga.

3. Długość tekstów i ich struktura (SEO).

Pod kątem SEO tytuł strony powinien zamknąć się w 55 znakach, a jej treść powinna mieć więcej niż 2000 słów. Jeśli chodzi o bloga, to tytuł powinien mieć optymalnie 6 słów. Długość wpisu powinna zawierać się w przedziale od 400 do 1600 słów. Warto używać nagłówków (h1, h2, h3) oraz akapitów oczywiście w rozsądny sposób. Najbardziej jednak trzeba mieć na uwadze, że najprzyjemniej czyta się to, co dobrze napisane i estetycznie podane. 

4. Szybkość działania strony i błędy (SEO).

Prawie wszyscy piszą: Najważniejsze dla uzyskania wysokiej pozycji w Google jest:

  • brak błędów na stronie,
  • jak najszybsze jej wczytywanie.

Teoretycznie strona powinna mieć zielony wynik, najlepiej równy 100 w PageSpeed Insights. Sprawdź strony konkurencji z czołówki wyników wyszukiwania Googla. Okaże się w praktyce, że mają słabsze wyniki w w/w teście od Twoich. Podsumowując, strona musi działać niezawodnie, a czas jej otwierania musi być rozsądny. Potem jednak trzeba stawiać na content marketing opisany w punkcie 1 i 2 niniejszego zestawienia.

Działania zewnętrzne pomagające zwiększyć ilość odwiedzin na stronie internetowej lub blogu:

1. Marketing szeptany na forach i stronach pokrewnych.

Pisanie na innych stronach i forach tematycznych (marketing szeptany). To najlepszy darmowy sposób, żeby dać znać internetom, że mamy nową stronę lub bloga. Co więcej umieszczając linki zwrotne otoczone treścią (związaną z naszą stroną) robimy jednocześnie SEO. Na forach linki możesz mieć umieszczone w sygnaturze, a na stronach w komentarzach. W przypadku marketingu szeptanego na efekty trzeba trochę poczekać. Pamiętaj, nienachalnie, nie wolno spamować, bo zniechęcisz użytkowników. W marketingu szeptanym potrzeba cierpliwości. Jak content jest dobry to sam się obroni.

2. Social media marketing (marketing w mediach społecznościowych).

Do promocji strony lub bloga wykorzystaj portale społecznościowe takie jak Facebook, Twitter, itp. Na Facebooku wykorzystaj do tego fanpage i grupy tematyczne. Twórz i promuj takie treści, które nie tylko zdobędą uwagę klienta. Przede wszystkim powinny zachęcić go do dzielenia się nimi ze swoimi znajomym (marketing wirusowy). Skutkuje to zwiększeniem wiarygodności przekazywanej treści, gdyż pochodzi ona z zaufanego znajomego (marketing szeptany). Nie zapomnij dodać na twojej stronie lub blogu przycisków społecznościowych do udostępniania Twoich treści.

3. Quest blogging (wpisy gościnne na bloga).

Dodając wpis gościnny na czyjegoś bloga, możesz zyskać link (SEO) do Twojej witryny. Taki link możesz umieścić w treści tekstu lub w nocie o autorze. Strona gościnna zyskuje nową treść, Ty zyskujesz nowych odwiedzających. Masz nawet szansę zyskać miano eksperta w poruszanych tematach. Potem, jeśli staniesz się rozpoznawalny to inni chętnie będą nawiązywać z Tobą współpracę na zasadzie guest bloggingu. No podobnej zasadzie obopólnej korzyści (win-win) zaproponuj współpracę z inną stroną powiązaną tematycznie.

4. E-mail marketing – buduj bazę mailingową.

Podstawą sukcesu w email marketingu jest samodzielnie zbierana baza mailingowa. Powinna zawierać osoby rzeczywiście zainteresowane tematyką naszej strony lub bloga. Dlatego segmentuj bazę mailingową i maksymalnie personalizuj przekaz. Wysyłaj maile dostosowane do profilu odbiorcy i jego preferencji. Ponieważ im bardziej interesujący i trafny komunikat, tym bardziej prawdopodobne, że skonwertujesz odbiorców z maila na swoją stronę.

Działania płatne pomagające zwiększyć ilość odwiedzin na stronie internetowej lub blogu:

1. Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie (SEO) to długotrwały proces. Jednakże owocuje on podwyższeniem rankingu strony internetowej w wynikach wyszukiwania, co z kolei przekłada się na wielokrotne zwiększenie liczby odwiedzin.

2. Performance marketing (reklamy efektywnościowe)

  • Reklamy rozliczane w modelu CPC (koszt za kliknięcie) – Google AdSense
  • Reklamy rozliczane w modelu CPS (koszt za sprzedaż) lub CPL (koszt za leada) – MyLead
  • Hybryda obu poprzednich, reklamy rozliczane w modelach CPC, CPS i CPLadTukti