Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Zacznij więcej sprzedawać i więcej zarabiać. Dowiedz się jak w kilku krokach istotnie zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. To nie jest takie trudne!

Darmowe sposoby pomagające zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym:

1. Jakość oferowanych towarów i cena.

Dobra jakość oferowanych produktów zawsze sama się obroni, a dobra jakość w połączeniu z niską ceną sama się zareklamuje.

2. Opisy produktów i obrazki.

Twój klient zawsze chce obejrzeć produkt ze wszystkich stron. Prezentacja aktualnych zdjęć w dobrej jakości i z różnej perspektywy pomoże mu w podjęciu decyzji. W następnej kolejności klient chce jak najwięcej dowiedzieć się o przeglądanym produkcie. Opis produktu powinien być w dwóch wersjach:

  • Wypunktowanie wszystkich parametrów, dla tych którzy wiedzą czego szukają i porównują wybrane parametry różnych wersji produktu.
  • Dokładny opis dla klientów, którzy jeszcze nie wiedzą na jakie parametry produktu należy zwracać uwagę.

Atrakcyjne i przydatne opisy mogą więc po części wpisywać się w strategię content marketingu. Pomagają w pozyskaniu potencjalnych klientów poprzez zainteresowanie ściśle określonej grupy odbiorców lub dotarcie do nowej. Opisy pełnią też funkcję SEO. Pomagają w pozycjonowaniu long-tail (na długi ogon) czyli dla dla wielu, ale rzadko wpisywanych fraz kluczowych. Jeśli jest taka możliwość to oprócz zdjęć, filmiki wideo z prezentacją produktu przynoszą świetne efekty w e-commerce.

3. Poprawa wyglądu i funkcjonalności sklepu z punktu widzenia użytkownika.

Strona sklepu musi:

  • być responsywna czyli dopasowana do urządzeń mobilnych,
  • być zgodna z zasadami user experienc czyli przyjazna w użytkowaniu na każdym etapie procesu zakupowego. Produkty mają być posegregowane w odpowiednich kategoriach, a cały sklep logicznie uporządkowany tak, żeby użytkownik się w nim nie zgubi,
  • posiadać szybką wyszukiwarkę obsługującą: synonimy, odmiany wyrazów, literówki oraz sugestie (podpowiedzi wyników),
  • prostą i szybką ścieżkę zakupową składającą się najlepiej z maksymalnie 2-3 kroków,
  • posiadać podstronę z kosztami i terminami dostawy przesyłek oraz wyjaśniającą zasady zwrotów i reklamacji,
  • posiadać certyfikat SSL czyli obsługiwać bezpieczny protokół HTTPS,
  • działać szybko i bez zacinani się.

4. Wiele form dostawy i płatności oraz raty.

Klient lubi mieć wiele możliwości bezpiecznej i szybkiej zapłaty za towar i przesyłkę. Dzięki temu chętniej dokona zakupu w naszym sklepie. Jeśli sprzedajesz droższe produkty, to warto pomyśleć o dodaniu systemu ratalnego bądź leasingowego. Nie każdego stać na zakup np. produktu za 3000 zł. Gdy widzi że w sklepie może to kupić na raty, to kupuje zamiast szukać tego systemu ratalnego w konkurencyjnym sklepie. Taki system ratalny czy też leasingowy jest darmowy jeśli chodzi o wdrożenie do sklepu. Nic za to nie płacisz a dodatkowo zyskujesz jeszcze prowizję.

5. Newsletter.

Wbrew pozorom e-mail marketing to doskonały sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Samodzielnie zbierana baza mailingowa, na której znajdą się osoby rzeczywiście zainteresowane sklepem i produktami, to podstawa sukcesu w email marketingu. Segmentuj bazę mailingową i maksymalnie personalizuj przekaz. Wysyłaj maile dostosowane do profilu odbiorcy i jego preferencji. Newsletter skutecznie przypomni klientowi o Twojej ofercie. Im bardziej interesujący i trafny komunikat, tym bardziej prawdopodobne, że skonwertujesz odbiorców z maila na sprzedaż.

6. Bonusy, promocje, oferty specjalne i gratisy do produktów niewątpliwie pomogą nam zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Nic tak nie przyciąga klientów do sklepu jak bonusy, promocje, oferty specjalne i gratisy do sprzedawanych produktów. Jednym z lepszych sposobów, na zwiększenie ilości odwiedzających Twój sklep i wygenerowanie większej ilości sprzedaży, jest zorganizowanie promocji. Nie zapomnij nagłośnić jej w Twoich kanałach komunikacji. Nie zapomnij też o ofertach specjalnych na takie okazje jak Black Friday, Cyber Monday czy chociażby Walentynki. Klienci po prostu kochają promocje i wszelkiego rodzaju oferty specjalne. W przypadku sklepów internetowych najczęstszym bonusem jest darmowa dostawa. Dobrym pomysłem jest też wysyłanie klientom gratisów do zamówieniami, to zwiększa poczucie lojalności klientów wobec Twojej marki.

7. możliwość darmowego zwrotu towarów.

E-konsumenci boją się, że towar kupiony przez Internet nie będzie zgadzał się z tym co widzieli na stronie. W przypadku odzieży istnieją obawy o niewłaściwe dobranie rozmiarów. Dlatego możliwość darmowego zwrotu zwiększy ilość zakupów w Twoim sklepie.

8. Sprzedaż wiązana (cross-selling).

Cross-selling (sprzedaż krzyżowa lub inaczej sprzedaż wiązana produktów uzupełniających). Jeśli sprzedajesz buty, a do nich zaproponujesz pastę do butów? Jeśli taki pakiet jest dostępny za cenę mniejszą niż gdyby kupować te produkty oddzielnie? W naturalny sposób powinno wpłynąć to na zwiększenie sprzedaży. Wiadomo, że nasz klient kupując buty wcześniej czy później i tak będzie musiał dokupić do nich pastę. W sklepie internetowym łatwo jest wprowadzić sprzedaż wiązaną. Można wykorzystać do tego celu miejsce na karcie produktu, tworząc specjalne zakładki lub przygotowując zestawy.

9. Blog sklepowy pomoże zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Prowadzenie bloga sklepowego, to nic innego jak content marketing. Z jednej strony w naturalny sposób wpływa to na SEO. Pomaga w pozycjonowaniu long-tail (na długi ogon), a więc zwiększa ilość odwiedzających sklep. Z drugiej strony ciekawa treść może pobudzić czytających ją potencjalnych klientów do zakupów i powiąże ich z Twoją marką. Pisanie ciekawego bloga niewątpliwie może więc zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie.

Płatne sposoby pomagające zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym:

1. Reklama (performance marketing)

Reklama jest dźwignią handlu. Dlatego aby zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie przy tak dużej konkurencji musisz się reklamować. Do wyboru jest mnóstwo metod reklamowych:

  • Social media (w tym płatne działania, np. Facebook Ads).
  • Kampanie Google Ads. Duży zasięg, reklama widoczna również w wyszukiwarkach przy istotnych dla nas słowach kluczowych. Problemem może okazać się rozliczenie CPC (koszt za kliknięcie) zwłaszcza przy małych marżach. Dla przykładu przy marży 6 zł i cenie za kliknięcie 0,50 zł. Jeśli przy 12 kliknięciach w reklamę i przejściu do naszego sklepu nikt nic nie kupi, to reklama zje naszą marżę. Rachunek jest prosty: 12 * 0,50 zł = 6 zł.
  • Programy afiliacyjne np.: MyLead (rozliczenie za sprzedaż CPS), porównywarki cenowe np: Ceneo (rozliczenie za kliknięcie CPC).
  • AdTukti to hybryda stanowiąca połączenie dwóch platform. Z jednej strony systemu reklamowego jak Google Ads czy MyLead. W przeciwieństwie jednak do nich, adTukti obsługuje rozliczenia w CPC, CPS, CPA i CPL. Czyli we wszystkich możliwych modelach rozliczeniowych. Z drugiej strony jest to platforma sprzedażowa agregującą produkty ze wszystkich reklamowanych sklepów w jeden duży sklep Tukti. Podobnie jak w: Ceneo, Domodi czy ShopAlike do Tukti zaciągane są produkty z reklamowanych sklepów poprzez pliki produktowe .xml. Jest to jedyna tak wszechstronna platforma reklamowa. AdTukti pozwala podjąć wszelkie możliwe działania marketingowe zwiększające sprzedaż w Twoim sklepie przy minimalnym nakładzie finansowym. Płacisz tylko prowizję od wygenerowanej przez tę platformę sprzedaży.

2. Pozycjonowanie

Płatne pozycjonowanie zwiększa widoczność Twojego sklepu w wyszukiwarkach i pomaga zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Niewątpliwie największy ruch na każdej stronie pochodzi właśnie z wyszukiwarki Google. Z drugiej strony pozycjonowanie jest bardzo drogie, wymaga długiego czasu oczekiwania i nigdy nie ma pewności czy będzie trwałe. W skrajnych przypadkach można uzyskać efekt odwrotny do oczekiwanego.